Ghid de optimizare SEO on page - Actualizat pentru anul 2018

Ma cam doare sa scriu un ghid de optimizare SEO on page, pentru ca termenul „optimizare SEO” este similar termenului „urca sus”.

SEO este Search Engine Optimization sau, optimizare pentru motoarele de cautare. Tocmai din acest motiv, termenul de optimizare SEO este un pleonasm, si nu ar trebui utilizat.

Totusi, atunci cand faci SEO, trebuie sa intelegi ca tu ai facut articolul si pentru Google, nu doar pentru clienti. Iar Google primeste peste 5.000 de cautari pentru termenul „optimizare SEO”, asa ca, da-i Cezarului ce-i al Cezarului, fie ca vrei sau nu.

Totusi, sa ne reintoarcem la oile noastre.

Cum faci optimizare SEO on page?

Optimizarea SEO on page tine de mai multi factori:

  • Cuvinte Cheie
  • Viteze de incarcare
  • Titluri sub forma de H1, H2, H3, H4, H5, H6
  • Meta descrieri
  • Imagini si meta data in spatele acestora
  • Continut text si felul in care acesta este scris si aranjat.

Primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa iti alegi cuvintele cheie pentru articolul tau. Poti sa faci o cercetare in prealabil utilizand o unealta gratuita oferita de Google numita Keyword Planner.

Optimizare SEO folosind Google Keyword Planner

Google Keywords planner iti ofera toate informatiile necesare pentru a face optimizare SEO in functie de un anumit cuvant cheie.

Dupa ce ti-ai facut un cont gratuit, poti utilizat keyword planner pentru a accesa:

  • cuvinte cheie ale concurentei. Introduci site-ul acestora si Google iti va da o lista de cuvinte cheie pentru care acel site a fost indexat
  • cuvinte cheie recomandate adiacente a 3 variante oferite de tine. In cazul de mai sus, am cautat „articol seo” , „scriere SEO”, „optimizare SEO”

Mentionez ca, unealta de mai sus este gratuita, totusi, are o varianta mai puternica ce trebuie platita pentru a putea fi acesata. Conturile gratuite primesc intervale, de la 100 la 1000 de cautari si de la 1.000 la 10.000 de cautari. Aceste informatii sunt deseori prea vagi pentru a putea fi utile. 

Astfel ca, pentru o cercetare de cuvinte cheie ca la carte, iti recomandam sa faci rost de varianta cu plata, care iti ofera informatii precise. Poti face asta prin crearea unei campanii Adwords. Creezi o campanie, o lasi sa mearga cu 20 de lei pe luna si ai rezolvat situatia. Nu trebuie sa faci nimic altceva.

Cum poti optimiza un site prin viteza de incarcare?

Google doreste sa ofere utilizatorilor sai cele mai bune raspunsuri la intrebari si cautari. Din acest motiv, va alege mereu o varianta care ii va furniza clientului raspunsul cat mai rapid. Daca site-ul tau se incarca greu, oamenii se plictisesc si pleaca, acesta fiind un semnal de alarma pentru Google.

Daca folosesti WordPress, asigura-te ca ai:

  • Instalata o tema premium care este mentinuta de catre producatori la un standard inalt. Poti face un research pentru cele mai rapide teme. Eu personal, recomand Enfold.
  • Serverul pe care ai instalat site-ul este suficient de rapid. Nu cumpara cel mai ieftin server. Viteza acestuia iti poate afecta pozitia in cautari, dar si experienta utilizatorilor. De asemenea, unele firme de hosting blocheaza anumite unelte folosite de marketeri. Astfel, ii va fi imposibil unui expert sa iti faca un audit complet, daca firma de hosting ii blocheza uneltele.Eu folosesc SiteGround pe toate proiectele personale si cele ale clientilor mei si nu am intampinat probleme pana acum. Ba mai mult, au un plugin de optimizare a vitezei pe care doar clientii lor il pot utiliza.
  • Ai instalat plugin-uri de Cache si optimizare a imaginilor. Optimus – WordPress Image Optimizer si Comet Cache sunt suficiente.
  • Ai micsorat codul site-ului. De obicei, este recomandat sa ai o tema care poate face asta automat, precum Enfold, totusi, daca ai alta tema, poti in continuare cauta module care sa faca asta pentru tine. Autooptimize este destul de bun, totusi, daca esti incepator, ai grija cu pluginul. Vei micsora si codul altor module si este foarte probabil sa creezi mici probleme pe ici si colo.

Cum faci optimizare SEO on page prin titluri?

Optimizarea SEO on page prin titluri se realizeaza utilizand coduri de tip <h1> sau <h2>. Acestea vor evidentia anumite sintagme sau cuvinte cheie in fata motorului de cautare.

Google pune foarte mare accest pe aceste titluri, asa ca, asigura-te ca toate cuvintele cheie pentru care incerci sa cresti sunt introduse in titluri.

WordPress are integrata o optiune rapida de selectie a tipului de text. Tot ce trebuie sa faci este sa selectezi tipul de text din drop-down, sub butonul de adauga media. (optiunea de baza este Paragraf, cand apesi pe ea, primesti si alte optiuni)

Nu impinge prea mult numarul de titluri. Este indicat sa ai un titlu pentru fiecare bucata de 300 de cuvinte. Astfel ca, daca ai un articol de 1000 de cuvinte, poti avea titlul articolul in <h1> si 3 <h2>

Cum ajuta meta descrierile atunci cand faci optimizare SEO?

Am mentionat in acest ghid de optimizare SEO si termenul de meta descrieri. Acestea sunt paragrafele pe care le vezi atunci cand esti pe Google si ai cautat un cucant cheie.

Ghid Optimizare SEO on page cu Meta descrieri

Fiecare site are o meta descriere afisata pe Google, imediat sub link.

Poti seta aceasta meta descriere utilizat Modulul Yoast.

Pentru ca nu ar fi un ghid de optimizare SEO complet daca nu as mentiona si partile negative, trebuie sa mentionez si ca:

  • lungimea recomandata pentru meta descrieri se mai schimba din cand in cand. Asa ca, asigura-te ca vei verifica macar odata la 2 luni daca acestea mai sunt in grafic sau nu.
  • daca articolul tau a fost indexat si pentru alte cuvinte cheie pe langa cele principale, Google isi va selecta propria meta descriere din cadrul articolului tau. Nu te speria daca vezi si descrieri random in cautari, nu ai control asupra acestora.

Ghid de Optimizare SEO on page prin imagini

Nu pot mentiona de cate ori am intrat pe un website si am observat o poza mica de 300px pe 300px cu o dimensiune de 3 mb. Ca sa ma pot relaxa si sa nu ajung la a 3-a cana de cafea pe ziua de azi, o sa trag cateva persoane de urechi acum.

NU AI VOIE SA AI IMAGINI CU O DIMENSIUNE MAI MARE DE 150kb!

Diferenta dintre JPG si PNG

In prezent, site-urile folosesc in mare parte JPG si PNG.

JPG este foarte util atunci cand:

  • Iti doresti o imagine buna de dimensiune mica
  • Nu te intereseaza foarte mult detaliile din poza
  • Ai un numar foarte mare de imagini pe site

PNG este util atunci cand:

  • ai nevoie de un fundal transparent
  • poza are o arie redusa
  • Ai nevoie de o calitate cat mai buna a imaginii

In 95% din cazuri, iti recomand sa folosesti JPG. Daca vrei poze cu fundal transparent si site-ul tau este simplu cu fundal alb, renunta la idee si pune direct fundalul alb in spate. Vei realiza ca poza ta are o dimensiune mult mai mica si iti imbunatatesti viteza de incarcare.

De asemenea, nu utiliza poze prea late sau prea inalte. In prezent, o latime de 1500px este mai mult decat suficienta pentru fullscreen, si 800 pentru un header de blog. Daca ai poze de produs fara lupa, 500 pixeli este arhisuficient.

Orice pixel in plus iti incarca serverul si banda de net a utilizatorului. Este inutil, asa ca, incearca sa scapi de acesti pixeli extra.

In mod normal, aceste editari se realizeaza inainte de a urca imaginea pe site. Poti face asta in Photoshop sau GIMP.

Meta data pentru o optimizare seo corecta

Google nu poate inca sa scaneze corespunzator o poza. Astfel ca, nu va face diferenta intre o poza cu un politician corupt si o vita. Astfel ca, este necesar sa oferi cateva explicatii. Poti introduce in spatele fiecarei imagini o serie de informatii.

Incearca sa oferi cate o propozitie originala fiecare poze, astfel incat sa mentionezi motoarelor de cautare despre ce este vorba in acea poza. Este foarte important sa nu uiti acest lucru, mai ales in nisele de fashion, unde foarte mult trafic vine din Google Images.

Si, pentru ca tot m-am apucat sa scriu un ghi de optimizare seo on page, iti mai dau un sfat. Schimba numele fisierului inainte de a-l urca pe site. „poza-despre-haina-mov.jpg” este mult mai relevant decat „31124su84454j.jpg”

Ghid de optimizare SEO on page si scriere corecta a continutului text

In mare parte, modulul Yoast te va notifica de toate modificarile pe care trebuie sa le faci unui articol pentru a crea o bucata de continut buna. Totusi, in acest ghid de optimizare SEO iti dau si eu cateva sfaturi.

Textul nu inseamna doar paragrafe!

Foarte multe persoane utilizeaza doar titluri si paragrafe si uite de faptul ca mai exista si alte feluri in care poti evidentia informatia:

  1. Liste cu punct
  2. Liste numerotate
  3. Citate
  4. Texte de tip bold sau italic.

Google cauta aceste tipuri de text si intelege faptul ca, un text de tip bold este mult mai important pentru o optimizare SEO on page corecta. De asemenea, ai sanse ca listele tale numerotate sa apara in cautari ca raspuns a unei intrebari foarte cautate.

Marimea conteaza in optimizare SEO!

Poate nu conteaza si in alte nise, totusi, in optimizarea SEO, noi recunoastem fara probleme faptul ca marimea conteaza. Cu cat este mai mare un articol, cu atat va urca mai bine si isi va mentine pozitia. Din acest motiv, iti recomand urmatoarele:

  • Minim 300 de cuvinte pentru produse si pagina principala
  • Minim 500 de cuvinte pentru categorii de produse sau pagini de prezentare servicii
  • Minim 750 de cuvinte pentru articole de blog

Totusi, si ce-i prea mult strica. Asa ca, nu incerca sa faci un monstru de vreo 10.000 de cuvinte. Dupa 5.000 de cuvinte, restul de informatii incep sa devina irelevant. Mult mai bine, imparte cele 10.000 de cuvinte in 3 articole de 3.300 de cuvinte si asigura-te ca le optimizezi pentru mai multe cuvinte cheie.

Procentaje si distributie

Este recomandat ca, pentru o optimizare seo corecta, sa pastrezi un procentaj al cuvantului cheie de 1.5%. Astfel, daca ai 1000 de cuvinte, asigura-te ca ai folosit cuvant sau sintagma cheie de 15 ori. Prea putin si Google nu va intelege despre ce este vorba in articolul tau, prea mult si Google va considera articolul tau ca fiind spam.

Distributia cuvintelor cheie este importanta. Incearca sa distribui cuvintele cheie intr-un mod armonios pe intreaga lungime a paginii. Daca arunci 15 cuvinte cheie in primele 300 de cuvinte, si restul de 1000 sunt total random, vei avea probleme.

Pentru o optimizare SEO naturala, dai lumina din lumina.

Link-urile sunt foarte importante in SEO. Toti vrem link-uri cat mai multe si, parca ne este frica sa dam link-uri altora. Totusi, Google verifica si numarul de link-uri care pleaca din site-ul tau.

Daca ai scris un articol de peste 1000 de cuvinte si nu ai un link catre nici o alta pagina de pe internet, vei avea de pierdut. De ce? E ca la licenta, cum pui pe foaie 1000 de cuvinte fara nici o sursa, fara nici un citat?

Daca adaugi cateva link-uri catre site-uri puternice evidentiezi faptul ca ai facut research si ca articolul tau se bazeaza pe informatii relevante. 1 link/400 de cuvinte este suficient.

Apropo, nu uita sa te legi si de site-urile personale. Daca ai un articol despre gatit si unul despre tigai cu teflon, ar fi foarte indicat ca, in cadrul articolul de gatit, sa pui un link catre cel cu tigai, atunci cand mentionezi importanta unei tigai bune.